fbpx

Popüler sosyal ağlar arasında en adil gelir dağılımını YouTube’un sunduğunu söyleyebiliriz. YouTube reklam türleri ile en azından şartları tamalayan tüm yayıncılarına ciddi bir gelir modeli sunuyor. 

YouTube videolarınızın üzerinde farklı biçimlerde reklamlar yayınlayarak, bunların izlenme ve tıklanmasına göre ödeme yapmaktadır.

Şimdi, “Ben izlediğim videolardaki reklamlara tıklamıyor, hepsini izlemiyorum” diyebilir ve diğer insanların da böyle davrandığını varsayabilirsiniz. Hatta YouTube’un tıklama başına çok çok az ödeme yaptığını da söyleyebilir ve bu şekilde büyük paralar kazanmanın pek de mümkün olmayacağını düşünebilirsiniz. Yanılıyorsunuz!

Evet, insanların çoğu internetteki reklamlara tıklamıyor, reklamları atlayarak geçiyorlar ama bunlara tıklayan veya izleyen bir kitle de var. İşte bu kitle sizi zengin edebilir. En azından “Büyük sayılar kuralı” bunu söylüyor.

İnternet Zenginleri kitabının yazarı Scott Fox, internette zengin olmanın sırları arasında “Büyük sayılar kuralı”nı sayıyor. Fox, bu kuralı Wall Street’te öğrendiğini ve bankacılık sektöründeki büyük oyuncuların, bu kuralı kullanarak para kazandıklarını belirtiyor. 

Fox, kuralı şöyle bir örnekle sunuyor: “Diyelim ki online olan 100 milyon insan var. Siz sadece yüzde 1’ine teklifinizi ulaştırabildiniz. Bu insanların da sadece onda biri satın almaya karar verdi. Bu da ürününüzden 100.000 birim satış yaptığınız anlamına gelir! Eğer malınızı 10 dolardan sattığınızı düşünürsek, milyon dolarlık bir satış yaptınız demektir! 

Bu rakamlar şüphesiz ki tüm işler için gerçekçi rakamlar olmayacaktır, ama asıl fikir aynı: Küçük kâr oranlarına sahip ama milyonlarca ve milyonlarca potansiyel müşteriye ulaşan bir iş, kısa sürede büyük kârlar yaratacaktır.

Birçok insana ulaşma fırsatına sahip olacağınız bir işiniz varsa, kısa sürede nakit yatırım dahi yapmadan kâr elde etmeye başlayabilirsiniz. İnternet böyle bir yaklaşımla çalışmak için mükemmel bir yer

Fox, büyük sayılar kuralını basit bir şekilde formüle ediyor:

[Çok Küçük Bir Sayı] x [Çok Büyük Bir Sayı] = Büyük Bir Sayı

Bu formülü YouTube üzerinden değerlendirecek olursak, “Çok küçük bir sayı” tıklama başına reklam geliriniz, “Çok büyük bir sayı” izleyici potansiyeliniz ve “büyük bir sayı” da olası kazanılacak para olarak görülebilir.

YouTube Reklam Türleri

YouTube içerisinde para kazanabileceğiniz farklı reklam türleri bulunmaktadır. Bu bölümde sırasıyla bu reklam biçimleri üzerinde duracağım. Görüntülü reklamlar, yer paylaşımlı reklamlar, atlanabilir reklamlar, atlanamayan video reklamlar ve sponsorlu kartları sırasıyla açıklayacak ve size en uygun reklam biçimini bulmanız için yardımcı olmaya çalışacağım.

GÖRÜNTÜLÜ REKLAMLAR

YouTube reklam biçimleri arasında ilk sırasında “Görüntülü reklamlar” yer almaktadır.

Görüntülü reklamlar, öne çıkan videonun sağında ve video önerileri listesinin üstünde yer alır. Oynatıcı alanı büyütülürse, görüntülü reklamlar, oynatıcının altında görünmektedir.

Sadece masaüstü bilgisayarlarda görünebilen görüntülü reklamlar, 300 piksel eninde olup 250 veya 60 piksel yüksekliğindedir.

YER PAYLAŞIMLI REKLAMLAR

YouTube’da en fazla gördüğümüz reklamlar arasında “Yer paylaşımlı reklamlar” yer almaktadır. Yer paylaşımlı reklamlar, videonuzun %20’den daha küçük bölümünü kaplar ve şeffaftır. Genellikle videoların alt, ortasındadır.

Masaüstü bilgisayarlar ve laptoplardan görünebilen yer paylaşımlı reklamlar, 480 piksel eninde, 70 piksel yüksekliğinde olmaktadır. Flash animasyon veya metin içerebilirler.

ATLANABİLİR VİDEO REKLAMLAR

“Atlanabilir video reklamlar” YouTube’un en karakteristik reklamları arasında sayılabilir. Bu reklam türü, sektördeki diğer pek çok yayıncı tarafından da kullanılmaya başlanmıştır.

Atlanabilir video reklamlar, görüntüleyenlerin reklamları isterlerse 5 saniye sonra atlamalarına olanak tanır. İzleyiciler reklamın ilk 5 saniyesini izlemek zorundadır. 

Bu tür reklamlar, ana videonun öncesinde, içinde veya sonrasında otomatik olarak oynatılır.

Masaüstü bilgisayar, mobil cihazlar, TV ve oyun konsollarında kullanılabilmektedir.

Atlanamayan video reklamlar ve uzun atlanamayan video reklamlar

Atlanabilir video reklamların atlanamayan versiyonu da vardır. YouTube bu türü, “Atlanamayan video reklamlar ve uzun atlanamayan video reklamlar” olarak kategorize etmektedir.

Bu kategorideki reklamlarda, videonuzun görüntülenebilmesi için öncelikle atlanamayan video reklamların izlenmesi gerekir.

Atlanamayan uzun video reklamlar, YouTube’un belirlediği bölgesel standartlara bağlı olarak 15 veya 20 saniye uzunluğundadır. En fazla 30 saniye kadar sürebilir.

Bu reklamlar, ana video öncesinde gösterildiği gibi videonun belirli bir noktasında veya sonrasında da görünebilir.

Atlanamayan video reklamlar ve uzun atlanamayan videolar masaüstü ve mobil cihazlarda görüntülenir, atlanabilir reklamlar gibi TV ve oyun konsollarında gösterilmez.

SPONSORLU KARTLAR

YouTube’da ele alacağımız son reklam kategorisi sponsorlu kartlar. Sponsorlu kartlar, videoda öne çıkan ürünler gibi videonuzla alakalı olabilecek içerik gösterir.

Videoyu görüntüleyenler, birkaç saniyelik bir kart bilgisi görür ve ardından kartlara göz atmak için videonun sağ üst köşesindeki simgeyi tıklayabilir.

Sponsorlu kartlar masaüstü ve mobil cihazlarda görüntülenebilmektedir.

Reklam biçimiYerleşimPlatformÖzellikler
Görüntülü reklamlar

 

Öne çıkan videonun sağında ve video önerileri listesinin yukarısında görünür. Daha büyük oynatıcılarda, bu reklam oynatıcının altında görünebilir.Masaüstü bilgisayarlar300×250 ve 300×60
Yer paylaşımlı reklamlarVideonuzun %20’den daha küçük bölümünde görünen şeffaf yer paylaşımlı reklamlar.Masaüstü bilgisayarlar480×70 (Flash) veya metin
Atlanabilir video reklamlarAtlanabilir video reklamlar, görüntüleyenlerin reklamları isterlerse 5 saniye sonra atlamalarına olanak tanır. Ana videonun öncesine, içine veya sonrasına eklenir.Masaüstü bilgisayar, mobil cihazlar, TV ve oyun konsollarıVideo oynatıcısında oynatılır.
Atlanamayan video reklamlarVideonuzun görüntülenebilmesi için atlanamayan video reklamların izlenmesi gerekir.

Atlanamayan uzun video reklamlar 30 saniye kadar sürebilir.

Bu reklamlar ana video öncesinde, sırasında ya da sonrasında görünebilir.

Masaüstü ve mobil cihazlarVideo oynatıcısında oynatılır.

Bölgesel standartlara bağlı olarak 15 veya 20 saniye uzunluğundadır.

Atlanamayan uzun reklamlar 30 saniye kadar sürebilir.

Sponsorlu kartlarSponsorlu kartlar, videoda öne çıkan ürünler gibi videonuzla alakalı olabilecek içerik gösterir.

Videoyu görüntüleyenler, birkaç saniyelik bir kart bilgisi görür ve ardından kartlara göz atmak için videonun sağ üst köşesindeki simgeyi tıklayabilir.

Masaüstü ve mobil cihazlarKart boyutları değişiklik gösterir

 

YOUTUBE’DA REKLAMLAR NASIL AKTİFLEŞTİRİLİR?

YouTube’da reklamlardan para kazanabilmeniz için kanalınızda bu özelliğin aktifleştirilmiş olması gerekmektedir. İki farklı durumda YouTube’da reklam özelliğini aktifleştirebilirsiniz.

YouTube kanalınıza daha önce yüklediğiniz videolar varsa

YouTube’da daha önce yüklediğiniz videolardan reklam geliri elde etmek istiyorsanız, yani kanalınızda birçok video var ve reklam gösterilmiyorsa ve gösterilmesini istiyorsanız yapmanız gereken işlemler şu şekilde:

  1. Video Yöneticisi’ne gidin.
  2. Reklamları etkinleştirmek istediğiniz videonun yanındaki Düzenle’yi veya para kazanma simgesini tıklayın.
  3. Para Kazanma sekmesini seçin.
  4. Videomdan para kazanmak istiyorum’u seçin.
  5. Video için açmak istediğiniz reklam biçimlerini seçin. Her reklam biçimi türü, görüntüleneceği cihazları belirtir ve reklam yerleşiminin resmini içerir.
  6. Değişiklikleri kaydet’i tıklayın.

YouTube kanalınıza yeni yüklediğiniz videolar olacaksa

YouTube’a yeni yüklediğiniz videolarda reklamları aktifleştirmek istiyorsanız ise yapmanız gerekenler şöyle:

  1. Video yükleme adımlarını uygulayın. Videonuz yüklenirken yükleme sayfasındaki Para Kazanma sekmesini tıklayın.
  2. Videomdan para kazanmak istiyorum’u seçin.
  3. Video için açmak istediğiniz reklam biçimlerini seçin. Her reklam biçimi türü, görüntülenebileceği cihazları belirtir ve reklam yerleşiminin resmini içerir.
  4. Değişiklikleri kaydet’i tıklayın.

YouTube hesabı neden ve nasıl AdSense’e bağlanır?

YouTube’da para kazanma özelliğini etkinleştirmek ve videolarınızdan para kazanmak için hesabınızı bir Google AdSense hesabına bağlamalısınız. Ancak bu şekilde ödeme eşiğine ulaştığınızda YouTube’dan bir ödeme alabilirsiniz. 

YouTube hesabınızı bağlamak amacıyla yeni bir AdSense hesabı oluşturabileceğiniz gibi, mevcut bir hesabı da ilişkilendirebilirsiniz.

Yeni bir AdSense hesabı oluşturmak ve kanalınızı bağlamak için yapmanız gerekenler şu şekilde:

  1. Para Kazanma sayfasına gidin. Sağ üstteki simgenizi > İçerik Stüdyosu’nu tıklayarak buraya ulaşabilirsiniz. Ardından, soldaki menüde Kanal > Para Kazanma’yı tıklayın.
  2. “Ödemem nasıl yapılacak?” bölümüne gidin.
  3. AdSense İlişkilendirmesi sayfasından AdSense’e yönlendirilmek için “sonraki” adımı uygulayın.
  4. Kullanmak istediğiniz Google hesabını seçmek için sayfanın altındaki seçeneği belirleyin.
  5. Google Hesabınızın şifresini girin.
  6. AdSense ilişkilendirme işlemini kabul edin.
  7. İletişim bilgilerinizi paylaşıp AdSense başvurunuzu gönderin.
  8. YouTube’a geri yönlendirilirsiniz ve AdSense başvurunuzun alındığını belirten bir ileti görürsünüz.
  9. AdSense hesabınız onaylandığında sizi e-posta yoluyla bilgilendirir. AdSense Kimliğiniz, AdSense İlişkilendirmesi sayfasında güncellenir. İlişkilendirme işleminin tamamen etkin hale gelmesinin 48 saate kadar sürebileceğini unutmayın.

Kanalınızı mevcut AdSense hesabınıza bağlamak için yapmanız gerekenler ise şu şekilde:

  1. Para Kazanma sayfasına gidin. Sağ üstteki simgenizi > İçerik Stüdyosu’nu tıklayarak buraya ulaşabilirsiniz. Ardından, soldaki menüde Kanal > Para Kazanma’yı tıklayın.
  2. “Ödemem nasıl yapılacak?” bölümüne gidin.
  3. AdSense İlişkilendirmesi sayfasından AdSense’e yönlendirilmek için “sonraki” adımı uygulayın.
  4. Kullanmak istediğiniz Google hesabını seçmek için sayfanın altındaki Evet, Google hesabında oturum açmak için devam et seçeneğini belirleyin.
  5. Google Hesabınızın şifresini girin.
  6. İlişkilendirme işlemini kabul ettiğinizde tekrar YouTube’a yönlendirilirsiniz.
  7. Hesabınız etkinleştirildikten sonra AdSense hesabınızın YouTube hesabınız ile ilişkilendirildiğini bildiren bir ileti görürsünüz. İlişkilendirme işleminin tamamen etkin hale gelmesinin 48 saate kadar sürebileceğini unutmayın.

Okan Yüksel

Medya Akademi kurucusu Okan Yüksel; Uludağ Üniversitesi'nde Uluslararası İlişkiler, Anadolu Üniversitesi'nde Medya ve İletişim öğrenimi gördü.

Dijital pazarlama ve sosyal medya alanlarında birçok ödülün sahibi olan Okan Yüksel, ulusal ve uluslararası medya kuruluşlarının sosyal medya ekiplerinde yer aldı. Birçok ulusal ve uluslararası medya kuruluşunun sosyal medya hesaplarının kuruluşunu, yönetimini koordine etti.

Al Jazeera, Anadolu Ajansı gibi medya kuruluşlarının yanı sıra T.C. Başbakanlık ve Millî Savunma Bakanlığı gibi kurumlarda sosyal medya danışmanı ve sorumlusu olarak görev aldı.

Okan Yüksel’in Türkiye'deki pek çok üniversitede ders kitabı olarak okutulan “İnternet Gazeteciliği ve Blog Yazarlığı” ile “YouTube ve Video Blog Rehberi” adlı kitapları bulunmaktadır.

Okan Yüksel, halen "Türkiye'nin yeni medya okulu" Medya Akademi'nin koordinatörlüğünü sürdürmektedir. Medya Akademi, 2015'ten bugüne dijital pazarlama ve sosyal medya alanında Türkiye'nin öncü eğitim ve danışmanlık şirketleri arasında yer almaktadır.

https://www.okanyuksel.com

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

X